|
|
 |
|
|
|
|
Gsm
lopásgátló, telefonos értesítés és késleltetett motorblokkolás egyben. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egy Gsm
riasztó, ami térerő nélkül is megvédi az autóját ! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szeretné, hogy
az autója felhívja Önt ha baj van? Mennyit érne meg
Önnek, ha értesítést kapna a mobiltelefonjára amikor az automatikus
motorleállítás blokkolta a motort? Mindezt úgy, hogy a kocsiban nincs
mások által látható jele a rendszer üzembelépésének. És
ha ezzel együtt nem kéne havi díjat fizetni és magas telefonszámlája
sem kerekedne? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ez a
Guard
. |
|
|
|
|
Egy
rejtett lopásgátló és egy gsm telefonhívó együttese, hogy autója a
legnagyobb biztonságban legyen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Használata: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bekapcsolni
nem kell. Az autó leállítása vagy a gyújtáskulcs
kivétele után egy perccel
automatikusan élesedik a
rendszer.
A riasztó hatástalanítása
rejtett nyomógombbal, mágnessel vagy opcionálisan távkapcsolóval vagy
számkóddal is történhet.
Az ajtó nyitása hívást küld az
Ön által beállított számra.
Ha bekapcsoljuk a gyújást, elindul a
késleltetett motorblokkolás, ami hatástalanítás
hiányában egy perc múlva leállítja a motort. A motor blokkolása
szakaszosan történik, miközben az autó féklámpája is villog.
"Motor blokkolva" A motor
leállása után sms üzenetet kapunk ezzel a szöveggel.
Motorblokkolás feloldása. A
letiltott állapotból az autó a telefonhívó visszahívásával állítható
vissza.
Ha nincs térerő, a motorblokkolás akkor is
végbe megy, csak az sms üzenet nem fog hozzánk elérni. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Működése: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Első
bekapcsoláskor illetve akkucsere után a motor blokkolt állapotba kerül.
A rejtett kapcsolóval, vagy reed relével hatástalanítani kell. A LED
kigyullad. A telefonkészülék bekapcsol és fellép a hálózatra. Ezután
sms-t kapunk "Gsm aktív" szöveggel. Az üzenet elküldése után a LED egy
percen át gyorsan villog. Ezalatt van lehetőség a készüléket
szervizállásba tenni. Ezt a rejtett kapcsolóval tehetjük meg. Ha
sikeres volt, akkor "Szervizállás" sms-t kapunk, amit a LED 6 hosszú
villanása követ. Ettől fogva a riasztó nem reagál sem az ajtók
nyitására, sem a gyújtás bekapcsolására mindaddig, míg az autó számát
fel nem hívjuk. Erre a hívásra foglaltsági jelzést hallunk, majd a
rendszer normál működébe áll vissza.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beépítése: |
|
|
|
|
A Guard bármilyen autótipusba beépíthető. A vezérlő
egységet és a hozzá csatlakoztatott mobiltelefon készüléket rejtve
szereljük be. A készülékbeállításokat a telefonon a sim kártya
behelyezése után végezhetjük el. A kártyára az első névként tároljuk el
a hívandó számot. Ezt fogja a készülék ajtónyitáskor megcsörgetni,
illetve erre a számra fogja elküldeni az sms üzeneteket. A beállításokat innen letöltheti. |
|
|
|
|
A központi egységnek jó testelésre és biztosítékkal
védett +12V tápfeszültségre van szüksége. Az elektronika és a féklámpa
vezérlés tápfeszültségét akár külön is biztosíthatjuk 3 ill. 15A-es
biztosítékokon keresztül. Ilyen védett tápfeszültségi pontokat találunk
minden autón. |
|
|
|
|
Szükség
van egy gyújtáskapcsoló utáni kapcsolt +12V ra, amit vehetünk a
rádióállású vagy a gyújtáspontról is. A rádiót is vezérlő ACC pont (ha
van ilyen az autón) talán kedvezőbb, mert ha ezt használjuk, akkor csak
a gyújtáskulcs kivétele után élesedik be a rendszer. |
|
|
|
|
A
féklámpa vezetéke többnyire jól hozzáférhető a féklámpa kapcsolón, vagy
a lámpákon. Vigyázzunk azonban, a Hall elemes féklámpa kapcsolók esetén
a próbalámpa is tönkreteheti a jeladót. Ritkán de előfordul, hogy a
lámpák kölön áramkörön vannak illetve felügyeltek. (Pl BMW) Ebben az
esetben közvetlenül a féklámpákra csatlakozhatunk diódákon keresztül. |
|
|
|
|
Az
ajtó bemeneteket is csatlakoztatni kell. Itt szinte minden autótipusnál
más a bekötés. Még az is lehet, hogy védődiódákat illetve kapcsolórelét
kell alkalmazni. Itt is állhat elrettentő példaként a BMW, ahol nem
olyan egyszerű a megoldás. A bemeneteknek negatívot kell kapcsolniuk.
Pl a Mercedesz csomagtérkapcsolóját mivel ez pozitívos , át kell kötni
negatívra. Szerencsére ez könnyen megoldható. A bemenetre köthető a
megfelelő módon a motortér is külön kapcsoló alkalmazásával. |
|
|
|
|
A
szenzorbemenetre mi legtöbbször rejtve elhelyezett reed relét
csatlakoztatunk. Ezt egy mágnessel lehet aktiválni. Ezen kívül
használhatunk bármilyen rejtett kapcsolót, gombot, szákódos egységet,
stb. A lényeg, hogy ennek is negatívot kell a bemenetre kapcsolni. A
reed relé elhelyezhető bárhol a műszerfal, vagy a műanyag burkolat
alatt, mivel a mágneses tér áthatolva ezeken aktiválni tudja a
kapcsolót. |
|
|
|
|
A
LED+ kimenetre a csomagban lévő LED pozitív végét köthetjük. A negatív
lábát testre kell csatlakoztatni. Ez hagyományos LED, nem villogós.
Tetszés szerint lecserélhetjük más színűre is. |
|
|
|
|
Az
IG motorblokkoló kimenetek egy beépített relé független kontaktusai.
Szabadon felhasználhatók 15A terhelhetőségig az AC pumpa vagy
motorelektronika blokkolására. A megfelelő vezetéket vágjuk el, majd az
így keletkezett két véget csatlakoztassuk az IG pontokhoz. Figyeljünk a
katalizátoros ill. lambda szondás autók blokkolására. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Végső
ellenőrzés: |
|
|
|
|
Ha
minden pontot bekötöttünk és leellenőriztünk, behelyezhetjük a központi
egység tápjának biztosítékját. |
|
|
|
|
Ekkor
a következők történnek: |
|
|
|
|
- A
táp ráadásakor a motor blokkol. Mindaddig így marad, míg a szenzor
pontot nem aktiváljuk.
- A
motortiltás kioldva. Sms üzenet küldése a megadott számra a telefonban
tárolt szöveggel. Pl:"Gsm aktív"
- A
LED gyorsan kezd el villogni. Ekkor tehető szenzorállásba a Guard, ha 1
percen belül aktiválom a szenzor pontot.
- Egy
perc elteltével a LED lassan villogni fog, ha a gyújtás nincs
bekapcsolva. Ha bekapcsolom a gyújtást folyamatosan ég és az autó
menetkész.
- Ha
nem kapcsoltam be a gyújtást a LED egy perc múlva kialszik. A rendszer
be van kapcsolva.
- Ajtónyitás
esetén a telefonkészülék hívást indít a megadott számra. Megcsörgeti,
majd 20 mp után bontja a vonalat.
- Ha
a gyújtást bekapcsolom, elindul a motorblokkolási folyamat. Ennek nincs
látható nyoma. A motor akkor is leblokkol a hatástalanítás hiányában
másfél percen belül, ha nincs gsm térerő. A blokkolás lépcsőzetes és
közben villog a féklámpa.
- A
szenzor működtetésével a folyamat bármikor leállítható. A készülék
LED-je kigyullad és az autóval mehetünk.
- Ha
a motor leblokkolt, sms üzenet érkezik Pl: "motor blokkolva" szöveggel
- A
motor tiltása csak az autó telefonszámának visszahívásával törölhető.
Ha nincs térerő, szükségmegoldásként szóba jöhet az áramtalanítás is.
(Ekkor előlről indul aprogram.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fontos
! |
|
|
|
|
A
Sim kártya lejárta előtt töltse fel azt, vagy cserélje ki egy újra és
beszélje le a régiről a még meglévő összeget. |
|
|